"Cu fotografia ta poţi opri braconajul şi traficul cu tigri!". Acesta ar fi pe scurt mesajul unei noi campanii iniţiate de WWF International şi susţinută de numeroase alte organizaţii.
Ingenioasa campanie se adresează populaţiei de pe tot globul şi urmăreşte strângerea unui număr cât mai mare de fotografii ale iubitorilor de animale, pentru a realiza un uriaş mozaic reprezentând chipul unui tigru.
Acesta are rolul de a arăta susţinerea de care se bucură tigrul - şi nevoia ocrotirii sale - în rândurile populaţiei globului. Mozaicul urmează a fi prezentat în iunie delegaţilor din 171 de ţări ce se vor aduna în Olanda cu ocazia Convenţiei asupra Traficului Internaţional cu Specii Ameninţate, Floră şi Faună (CITES).
Tigrul este unul dintre cele mai frumoase, temute şi populare animale de pe Terra.
Cu toate acestea tigrul ce vieţuieşte în sălbăticie este ameninţat cu dispariţia din cauza traficului ilicit cu blănuri, oase şi organe. În prezent, arealul său ocupă doar 7% din suprafaţa iniţială, şi mai supravieţuiesc doar 5 subspecii din cele 8 cât au fost cândva.
China este o ţară cu o economie înfloritoare, a cărei populaţie în continuă creştere se bazează încă pe străvechea medicină tradiţională, - dealtfel , o medicină a cărei eficacitate verificată de numeroase ori, nu mai poate fi pusă la îndoială.
Problema este că, din păcate, în astfel de cazuri, graniţa dintre medicină şi superstiţie/ignoranţă/iresponsabilitate este uneori foarte fină.
Astfel anumite tratamente au drept principale ingrediente organe şi ţesuturi de tigru. Aceasta face din China principalul consumator de produse pe bază de tigru, - zeci de milioane - şi, implicit, principala ameninţare pentru exemplarele sălbatice ale acestei specii.
Vestea bună este că guvernul chinez a luat atitudine în 1993 scoţând în afara legii comerţul cu produse de tigru, iniţiind în paralel o serie de campanii de conştientizare a publicului cu privire la importanţa ecologică a acestui animal.
Acum la orizont se ridică însă o nouă ameninţare: în China există un număr de aproximativ 4000 de tigrii crescuţi în captivitate - aşa numiţii "tigrii de fermă" - care îşi petrec întreaga existenţă între zăbrelele cuştilor.
Deocamdată, aceşti tigrii captivi sunt simple atracţii turistice, însă crescătorii acestora au cu ei cu totul alte planuri. Fermierii îi reproduc intens şi fac în acelaşi timp presiuni asupra guvernului chinez pentru a le permite să-şi vândă produsele în mod legal.
Însă o astfel de prevedere ar fi dezastruoasă pentru tigrii din sălbăticie. Oferta de produse din carne de tigru ar duce din nou la creşterea cererii, încurajând implicit braconajul şi comerţul la negru - în ciuda faptului că în China braconajul se pedepseşte cu moartea.
De asemenea, redeschiderea comerţului ar oferi mafiei internaţionale un teren propice pentru a vinde animale braconate din India, Rusia şi alte ţări, făcând astfel aproape imposibilă orice încercare de control legislativ.
Pe scurt, legalizarea comerţului cu produse din tigru, echivalează cu o condamnare la moarte a tigrului sălbatic.
Fii părtaş la cel mai mare mozaic din lume şi ajută la salvarea tigrului!
Sau copiază linkul de mai jos:
Notă. Poţi adăuga DOAR fotografia ta. Nu vor fi acceptate imagini reprezentând tigri sau alte animale. La scurt timp după înscriere vei primi un link şi un ID prin are îţi vei putea repera oricând fotografia în cadrul mozaicului.
Fotografia poate avea formatele următoare: JPEG (.jpg şi .jpeg), GIF (.gif), PNG (.png) şi TIFF (.tif şi .tiff). Imaginea trebuie să fie de cel puţin 100 x 100 pixeli şi nu poate depăşi 4MG, şi să nu aibă spaţiu alb pe margine.
Cu cât sunt mai multe fotografii, cu atât mozaicul va fii mai variat şi mai clar. De aceea, nu uita să-ţi încurajezi prietenii să-şi adauge fotografia. Impactul va fii mult mai mare.
După ce ţi-ai adăugat fotografia, trimite un email Chinei pentru a-i mulţumi şi a o încuraja să interzică în continuare comerţul cu produse de tigru.
Sau copiază linkul de mai jos:
Notă. Textul emailului este deja scris. Tot ce trebuie să faci este să-ţi adaugi datele reale, pentru a arăta chinei că se bucură de susţinerea internaţională, şi a zădărnici astfel planurile fermierilor.
Data de încheiere a campaniei: 21 mai 2007
Iniţiatorul campaniei: WWF Internaţional.
Parteneri: IFAW, Conservation International, Biaza, Traffic, Global Tiger Patrol, WSPA, American College for Traditional Chinese Medicine, Species Survival Network, Wildlife Alliance, Born Free, Wildlife conservation Society, etc.
Numele campaniei: Help End The Tiger Trade!
Linkurile campaniei:
Mozaic:
Email:
Felicitare:
Exceptionala initiativa... desi nu stiu cati sorti de izbanda va avea. Parerea mea personala este ca marile mamifere, inclusiv tigrul, au zilele numarate. Sensibilizarea prin campanii nu rezolva mare lucru. Probabil ca este prea tarziu. Am sa dau totusi curs initiativei, si am sa trimit o poza...
RăspundețiȘtergerevreu sa salvez animalele
RăspundețiȘtergere